Sprint DM och flytt

Idag var det Sprint-DM i Borlänge. Bommade 2:an och 4:an vilket gjorde att segraren Henrik Löfås som startade en minut bakom lyckades smita förbi. Det var lite klurig orientering i början för att bli lite lättare på mitten. Var lite sega ben idag men kunde löpa på hyfsat. Dock kunde jag aldrig gå ikapp Löfås som fick 9sek på mig vid 4:an. Hade varit en väldigt bra rygg att ha annars. Sen avslutade jag loppet med en 2 minuters bom på 17:e. Extremt klantigt av mig. Där lyste verkligen orutinen igenom. Men vi kommer igen. Jag är fortfarande bara i början av min orienteringskarriär. Lyckades ju ändock spöa Jocke och några andra moringar. Det är viktigt!

Efter orienteringen blev det utflyttning från 10C för min del. Vi har kvar lägenheten en månad till så jag åker ner och tar itu med städningen om några veckor när min sambos också flyttat ut. Märkte att det tar lite tid att flytta saker. Nu har jag i vart fall installerat mig i Mora igen, över sommaren.

Imorgon är det dags att dra igång med planteringssäsongen. Ska bli skoj att börja trycka ner lite plantor igen. Vore dock trevligt om det kunde bli någon grad kallare imorgon. Blir på gränsen till jobbigt att gå 8h på ett hygge i 30 graders värme.

Resultat från DM

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas du har det trevligt på hygget idag! Känns dock som att det borde vara lite väl varmt...men då får du ju en fin plantbränna iaf =) Du får förresten höra av dig när du kommer ner på städning så tar vi en glass i solen eller nåt...

2008-06-02 @ 10:55:32
Postat av: joakim engström

fan! Hoppas verkligen inte du har tur med lottningen nästa gång

2008-06-02 @ 12:29:07
URL: http://engstromjoakim.blogg.se
Postat av: jedin

tryckar-Conny?

2008-06-02 @ 13:22:01
Postat av: Lars

Johanna: Jag kommer och städar måndagen efter Jukola. Fast sen ska jag ju ner på P&L också. Men då skulle väl du bort på nått annat.

Jedin: Vi sätter tillsammans jag och min radarkompis Jonathan, så vi delar lika.

2008-06-02 @ 21:43:10
URL: http://larssuther.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0