The Hives ägde Borlänge

Grym festivaldag igår. The Hives var helt grymma. Stod framme i brottningsmatchen vid scenen och rockade. Shit inte en enda svacka under hela den konserten. Grymt drag helt enkelt. Blev minst sagt svettigt och blött där framme, så i sann skidåkaranda åkte jag hem och bytte torrt inför resten av kvällen. Såg lite på Manu Chao efter det. Har inte hört dem förr, men det var rätt nice. Gick med Danne och såg på halva Entombed konserten sen. Efter uppvärmningen med Entombed beslöt jag mig för att se In Flames över Sahara Hotnights. Vet inte om det var rätt val. Stod ännu en gång längst fram i brottningsmatchen. Helt ok även om In Flames mest spelade nya låtar som jag inte tycker är i närheten av lika bra som deras gamla album. Fick åtminstone höra några gamla godingar och publikhavet exploderade när Only for the Weak spelades. Ganska städat ikring staketet som tur var. Var ett gäng som ramlade under konserten och alla stannade upp och såg till att alla kom upp helskinnad. Bra teamwork med andra ord. In Flames innehöll mycket bomber och eld, grymt. Avslutningen med ett schysst fyrverkeri var härlig att se, konfettin flödade ut över publikhavet.

Idag har jag kört ett intervallpass löpning och ett styrkepass. Ikväll blir det Hellacopters, Thåström, Sex Pistols, Millencollin och Kent. Skaplig lineup för dagen med andra ord. Sex Pistols i Borlänge. Ja det är helt sjukt. Även om jag inte lyssnar så mycket på dom är det ju kult. Kent ska bli trevliga att se också. Har inte sett dom förr så det återstår att se om dom kan leverera. Har inte med mig min kabel till min kamera. Så jag kan inte bjuda på några sköna festivalbilder ännu. Snor en fin från DT så länge.


Kommentarer
Postat av: gufen

du är fin du

2008-06-27 @ 22:25:37
URL: http://linnlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0