Full Hand och Team Sportia Stafetten

Försökte få upp inlägget igår. Men servern ville inte riktigt vara med på noterna. Så vi får helt enkelt ta gårdagens rapport nu istället.

Började dagen med ett långpass rullskidor. Vi var 6st som gav oss iväg från Rymden. Rollen som skulle åka kortpass svängde av Medväga hemöver ganska tidigt. Resten av oss fortsatte Bilingsnäs-Aspeboda-Ornäs. I Ornäs vek samtliga i det restrerande gänget ner sig och jag fortsatte själv Torsång-Tuna-Skräddarbacken hemöver. Fint väder och jag hade åtminstone några att snacka skit med de första två timmarna på passet. Saknades dock några höjdpunkter på passet som alltid brukar inträffa när man åker rullskidor; Vart var de galna hundarna i Billingsnäs ?, Ingen som drog någon bra sarkastisk kommentar i stil med: "Heja Gunde", "Men du har ju glömt snön", Ingen bil som åkte upp fem meter bakom och tutade. I övrigt var passet riktigt bra och ska jag vara ärlig är det bara skönt att slippa dessa vanligt återkommande händelser.

Sen på kvällen var det ju dags för Team Sportia Stafetten. JG fick nöjet att ta Rollens plats och göra mig och Marren sällskap i laget. Marren inledde stabilt på första sträckan genom att krossa det gamla banrekordet. Jag gick ut på andra sträckan med en rejäl ledning och utökade nog ledningen en aning. Var lite sega ben på mig, men jag hade skapligt flyt loppet igenom. JG fick sedan nöjet att defilera i mål. Han lyckades hålla undan, även om han enligt egen utsago gjorde sitt sämsta varv runt älven någonsin. Segermarginalen stannade på 4.10. Vi siktade på en tid under 42min men tiden rann iväg fort på sista sträckan. Som tur var hade JG med sig bullar och räddade upp situationen på ett mycket föredömligt sätt.

Avslutade sedan kvällen genom att se den mycket spännande Champions League finalen tillsammans med Jeddan och Marren. Straffar är alltid kul att se. Att rätt lag vann tillslut gjorde ju inte saken sämre heller.


Kommentarer
Postat av: Jossan

Vem är den snygga killen på högerkanten?? Han skulle man ju vilja ha numret till...

2008-05-22 @ 20:47:18
Postat av: Anders Carlsson

Det där med snön känner jag igen när jag åker rullskidor. Får mycket kommentarer om det jag också.

Vad kul att du uppdaterar ofta. Jag kommer att följa dig.

Vi är också eniga att det var helt rättvist av United vann.

2008-05-23 @ 10:21:41
URL: http://anderscarlsson.blogg.se
Postat av: Andreas

Grymma är ni!
Måste bero på att jag käkade kladdkaka med Marre i ditt kök, det var väl då han blommade ut?! ;)

Att United vann var väl inte mer än rätt. Även om jag nästan tror att Chelseaspelarna höll på Terry när han gick fram och slog sista straffen alltså. Mr Chelsea, varit där i tretton år.. Chansen att avgöra CL-finalen och han.. Ramlar. Ja, det var nästan så att Ferdinand, HAergreaves och co. grät med honom. Stört. Fuck up, aint it?! :S

Gött att du lagt upp lite kommentarer och så, du är grym på detta också Lars. Fasiken, hade säkert kunnat blitt fotbollsspelare av dig också! ;)

MVH:

2008-05-23 @ 12:09:35
URL: http://Glorfindel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0