Säsongspremiären avklarad

Så har man genomfört säsongens första race. Blev väl ingen direkt höjdare för min del. Dagen började med att man fick se att det snöat några centimeter under natten. Temperaturen hade sedan börjat närma sig 0 grader. Att det skulle bli svårvallat var det inget snack om. Spåren hann bli glatta och sladdriga efter ett tag och de flesta fick lov att staka större delar av banan. Detta är ju inget som passar mig något vidare. Jag tycker inte om att staka uppför utan vill ha tillgång till bra fäste så man kan utnyttja benen. Men idag var det inte möjligt att få riktigt säkert fäste och samtidigt ha bra glid. Detta var ju dock lika för alla åkare. Jag fick ett ganska lugnt första varv då jag låg bakom Hellner som precis varvade när jag startade. Ut på andra varvet startade Rickardsson precis när vi kom in och jag gick förbi Hellner och försökte köra ikapp honom. Det lyckas inte och istället så fick jag sedan lov att släppa Hellner uppöver. Sen var det bara att försöka kämpa på genom loppet. Fick aldrig någon bra känsla genom loppet men jag hade väl inte väntat mig så väldigt mycket efter min lilla sjukdomsperiod heller. Gelen i armarna hade inte riktigt byts ut till energi ännu. Resultatet blev en 36:e plats hela 3.36min efter segrande Anders Södergren. Rikard blev bästa Moraåkare på en mycket blygsam 32:a plats. Hela gänget verkade ha haft en tuff dag ute i spåret. Men nu är det bara att ladda om inför morgondagen. Ny tävling, nya förutsättningar. Prognoserna säger att det ska bli nysnö och några kallgrader imorgon.

Dagens gärning tillägnas Oscar "Mr. Poker" Bergström som efter en bra inledning på loppet tyckte att åktiden var lite för kort och tog ett extra varv. Det var inget som jag alls var sugen på idag. Men som han själv sa efter "Det är satsning det". Tills imorgon skulle han skriva in sig på en mattekurs.

Resultat finns här.

Kommentarer
Postat av: joakim engström

hahahahahahahahahaahaha, mr poker

2008-11-15 @ 14:36:49
URL: http://www.joakimengstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0