Det händer i Torsby

Igår blev det rullskidor på banan på förmiddagen för min del. Jag var inte alls sugen på att ge mig in i tunneln som enligt rykten skulle vara full av folk och spåren lösa. Lika bra att njuta ute i solen istället liksom. På eftermiddagen gjorde jag lite skid-o comeback. Det slutade med att jag krossade dom stackars skidorienterarna på skolan (ok det var inte så många med) genom att defilera hem 4 av 5 slingor.  Bör dessutom tilläggas att jag tappade pinnen på den jag förlorade och missade troligen segern på det.

Idag gjorde jag lägrets första pass i tunneln. Vi körde individuell sprint. Prologen gick skapligt men sen hade det hunnit bli mjukt och tungåkt i tunneln så tiderna blev betydligt sämre. Men överlag kändes racen rätt bra. Jag har dock inte fått se några resultat ännu. Kanske lika bra då det var en del sprintkanoner med. Vissa av oss var med på någon studie där jag tror att skillnaden mellan att cykla eller åka skidor emellan sprintracen skulle studeras. Jag var dock inte med i studien så jag satte mig inte in riktigt i vad som försiggicks. På eftermiddagen pluggade jag in hörlurarna igen och tog ett rullskidpass istället för att snurra i tunneln.

Kommentarer
Postat av: Hammer

krydd!!! (angående rull-o)

2008-10-15 @ 22:10:29
URL: http://indiepop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0