Nästan ett vasalopp i tunneln

Idag har det vart stora samla tid dagen. Som vanligt när vi är på läger med Mora började dagen innan frukost med morgonsport. Denna gång bestående av lite uppmjukande rörelser följt av 20 min hållningsstyrka. Perfekt att få igång kroppen lite innan frukost även om huvudet vill annat för det mesta. Efter det blev det ett skejtpass i tunneln med lite teknikstudering och korrigeringar inför vintern. Jag hängde på låset och fick ta oskulden av manchestern idag. Björn Albinsson försökte springa förbi mig in i tunneln men eftersom jag är en hejare på skidbyten vid skiathlon lyckas jag sätta på mig utrustningen före honom och kasta mig ut i spåret. Dagens första seger var ett faktum. Lunch och ett besök på Wienerkonditoriet följde. Passade även på att köpa mig en ny bandyklubba när jag var nere på "stan" eftersom dom sålde ut  till halva priset. Börjar ju bli lite prestigematcher på helgerna så det är lika bra att man har ordentlig utrustning. På eftermiddagen blev det ett klassiskt pass i tunneln. Dom hårda grabbarna började med en fotbollsmatch där Old-boysen vann som vanligt. Men mina knän var inte sugna på fotboll så jag började snurra i tunneln direkt. Gjorde lite överslagsräkning och kom fram till att jag åkt 68 varv i tunneln (Nej jag räknar inte varven jag åker) idag. 68x1,3km = 88,4km. Så nästan ett vasalopp blev det inne i tunneln idag. Jag var inte ens less på att snurra i tunneln idag. Mina batterier i mp3-spelaren tog slut efter 10min så det övriga 5.30h fick jag nöja mig med att snacka skit med andra istället. Totalt blev det alltså 6h träning idag eller som vi säger det en "Full-hand Fuck You!".


Kommentarer
Postat av: Hammer

Lite krydd men ändå ett stort grattis. www.skrivihop.nu har hört av sig och säger att dom ska öppna upp igen. Bäst du passar dig.

2008-10-30 @ 20:36:10
URL: http://indiepop.blogg.se/
Postat av: Lars

Jag har korrekturläst mitt inlägg utan att finna några allvarliga brister. Men sen är inte svenska mitt största intresse heller.

2008-10-30 @ 22:01:28
URL: http://larssuther.blogg.se/
Postat av: Nordebo

Nej Martin H nu får du nog förklara dig för jag ser heller inga särskrivningar i denna text.

2008-10-30 @ 22:15:58
Postat av: Hammer

ja, det börjar redan i första meningen. Men är är också det enda anmärkningen i min granskning.

2008-10-31 @ 08:09:09
URL: http://indiepop.blogg.se/
Postat av: Lars

Jag kan hålla med om att "stora samla tid dagen" inte var den bästa formuleringen. Är det "stora samla tid-dagen" som gäller ?. Eller kanske "stora samla-tid-dagen" ?

2008-10-31 @ 08:29:36
URL: http://larssuther.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0