På plats i Ramsau

Nu har vi kört några pass här nere. Igår var vi upp och spanade in glaciären. Lite soligt halva passet men sen tog dimman över lite. Ruskigt fint var det där uppe iallafall och det var riktigt härligt att kunna åka ett 10km långt spår utomhus igen. Lite skönare det än att ligga inne i tunneln och pressa varv på varv. Som tur är har jag lite rutinerade herrar och damer med mig som ser till att jag håller ner farten på glaciären. Man blir lite sugen att hänga på Bauer när han rundar en som om man vore en statist. Men när man i stort sett går uppför backarna och pulsen ändå är nära A2 så inser man att höjden gör sitt. På eftermiddagen så blev det ett styrka och löppass. Vilken terräng det är att springa i här nere.

Idag vaknade man av att regnet slog emot taket. Bara att hoppas att det var möjligt att ta sig upp till gondolen. Men det var ingen fara att ta sig dit och några varv till kunde avverkas uppe i nysnön på glaciären. På eftermiddagen började regnet nere i byn övergå till snö istället och därför valde några av oss att springa istället för rullskidpasset som egentligen var planerat. Rikard och Jerry trotsade snöfallet och for ut på rullskidorna medan vi övriga tog löpskorna istället. Oskar visade en ny fin runda här i korkarna.

Eftersom vädret inte har varit helt på topp uppe på glaciären har jag inte hunnit med att ta några flashiga bilder ännu men det kommer nog i några senare inlägg. Jag är alltså här nere tillsammans med militärlaget men jag är inte med i militärlaget vilket många har frågat mig om.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha det så bra där nere.

Furir Suther låter inte så tokigt.

Hälsa resten av gänget.

2008-10-04 @ 16:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0