Trevlig helg

Varit i Borlänge/Falun i helgen. I fredags var jag och jobbade lite åt Atomic på Team Sportia i Kupolen. Var en hel del folk och handlade skidor. Inte konstigt eftersom dom sålde ut fjolårs sortimentet till halva priset. Jag och Johan Henriksson hade fullt upp nästan ända fram till stängning kl 20. Tror att Atomic sålde bäst under kvällen så det kändes som en seger =). Är man idrottare är det alltid tävling. Inkvarterade mig sedan på Hammers soffa och såg på Family Guy och lite Idol tillsammans med Hammer himself och Blogg-Jocke.

På lördag var det sen dags för skidträff på Inter Sport i Borlänge. Var betydligt lugnare än kvällen innan men tyckte ändå det såldes lite skidor. Med tanke på de dåliga vintrarna som varit på slutet är jag förvånad över att folk fortsätter köpa nya skidor men man ska väl inte klaga över att dom gör det. Är ju bara riktigt roligt att dom har kvar intresset. Jag har en viss känsla över att Atomic återigen tog hem segern bland försäljarna. Blev lite sugen på att gymma efter försäljningen så jag passade på att dra förbi gymmet när jag ändå var i Borlänge. Fullt med skidåkare i gymmet som passade på att pumpa upp sig inför kvällen. Efter det for jag till min polare Andreas i Falun. Vi hade haft lite olika planer inför kvällen och hade därför inte bokat nått bord på nått ställe. Vi bestämde oss för att dra på O'Learys för att käka lite amerikanskt men naturligtvis var det fullt eftersom det var löningshelg så istället blev det middag på kina och sen drog vi hem och spelade lite spel istället. Trevligt i vilket fall.

Idag blev det lite innebandy på kvällen. Mitt lag var bara IFK Mora-åkare så det såg ju bra ut från start. Jag tror vi vann 5 raka matcher innan vi åkte på första nederlaget. Tror vi blev lite trötta för sen spelade vi ganska jämt med de andra lagen. Var kul att spela innebandy. Att den har hög status ser man genom att Jocke väljer att åka upp till Mora över dagen och ta tåget neröver igen. Allt för att kunna vara med och glänsa på planen.

Var en rolig och trevlig helg. Nu är det dock slut på friden igen och det är väl tur för jag är ruskigt träningssugen nu. Blir ett par dagar hemma i Mora innan vi drar på läger igen. Denna gång blir det med klubben och som det ser ut i dagsläget får det lov att bli en omgång till i tunneln. Men det är fina träningsmöjligheter i Torsby så man ska väl inte klaga över det egentligen. Men det hade varit riktigt trevligt om det hade funnits lite spår ute snart. Ingen panik egentligen men om 3 veckor är det dags för säsongspremiären i Bruksvallarna. Om vädret är med oss ska det t.o.m bli en liten smygpremiär i Orsa redan om 2 veckor i form av Kanonloppet. Återstår att se hur det blir med det.

Kommentarer
Postat av: joakim engström

haha bloggjocke? Trodde benji var det stående smeknamnet? hehe

2008-10-27 @ 10:01:18
URL: http://www.joakimengstrom.se
Postat av: Joakim Engström

ja en ny klubba ska du garanterat ha. Men då kanske snurrfinterna med en hand försvinner? hehe, ja jag läste det, king;) ja kul som fan när det blir seriöst spel med sarg och allt. Mycket nöje åt att det blir grinigt också! Puss

2008-10-27 @ 15:17:27
URL: http://www.joakimengstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0