Hammers Hill

Började dagen med tester på Skeriol igen. Hade högre puls nu när jag körde på morgonen gentemot när jag körde i lördags eftermiddag. Vet inte om man kan dra några slutsatser av det riktigt. Tror dock att mitt avbräck ifrån löpningen har gjort att jag tappat en del i konditionen. Så nu är det skönt att man kan springa igen.

På eftermiddagen åkte jag ner till Borlänge för årets upplaga av Hammers Hill. Vi började med Micro-OL. En av mina gamla paradgrenar. Hade inte det rätta trycket i steget idag och fick se mig slagen av Sprint-Jedin och Anton Lif. Men en delad tredjeplats i prologen lovade gott inför fortsättningen. Andra grenen var Sprint-OL. 1,2km i Jaxområdet. Riktigt rolig bana. Gjorde ett dumt vägval och tvekade lite till en kontroll. Blev en femteplats på momentet, 19 sek efter Marren som segrade. Sen var det dags för den fruktade grislöpningen. Maxlöp uppför Plättbacken. Jag gjorde ett stabilt kvallopp och kvalificerade mig för A-final tillsammans med Sprint-Jedin och Anton igen. Det var väldigt tight om placeringarna bakom oss och efter diverse protester åt olika håll beslutades att det bara blev tre personer i A-final. Jedin var alldeles för stark för oss och tog hem grislöpningen. Jag och Anton delade andraplatsen. Sen drog vi på oss rullskidorna och tog ett stakrace. Jocke vann detta före mig. Var lite seg efter testerna i morse. Dags för sista grenen som var Rullskid-OL med jaktstart. Jag gick ut i ledning 8 sek före Peter Arnesson. Efter en liten felåkning till 2:an var vi 4st som var i stort sett samtidigt ut på första fjärilen. Här gjorde jag en bom igen och tappade ytterliggare. Blev en hård duell med JG om femteplatsen istället. Men rutinerad som han är så var han först till sista stämplingen och fulade sig lite där så jag aldrig hann ikapp honom i spurten. Tappade alltså ner till en total sjätteplats. Det var i vart fall en trevlig tillställning och mycket cred till Martin Hammarberg som ordnade denna fina tävling. Dessutom får jag sova på hans soffa ett par dagar.

Kommentarer
Postat av: JG

Jag har åkt för många mästerskapstävlingar med jaktstart ;)



Men jävlar va stark du var på stakningen

2008-09-02 @ 19:21:43
Postat av: Sandén

Gött å se att Löwen tröjan är med i hetluften igen! =)

2008-09-04 @ 10:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0