Tillbaks från Sälen med fortsättning i Mora

Blev en riktigt bra vecka uppe i Sälen. Skidhögskolan befann sig på plats hela veckan men hade sällskap av delar av skidygmnasierna i Mora och Torsby Mån-Ons. Vi började med klassiskt race i måndags. Jag kände mig lite sliten sen multisporten men kunde hänga i hyfsat. Var masstart och jag hängde med i tätklungan fram tills jag körde ner staven i en spricka i vägen och drog av handtaget ifrån staven. Fick vända och hämta staven och tappade en del jobbiga meter på klungan. Jobbade sedan på själv resten av racet och avancerade några placeringar för att komma imål på en 6:e plats tror jag. Håkan Löfström stack ifrån klungan och kunde vinna ganska komfortabelt. Lite orientering och lätt löpning på eftermiddagen.

Tisdagen blev det långtur löp kombinerat med lite orientering på fm. Ruskigt fint uppe på fjället. Plockade några mil och några höjdmeter under passet. På eftermiddagen körde vi lite rullskidor fritt. Letade reda på rullskidbanan i Lindvallen som låg ganska dold då dom grävt av och byggt igen vägarna in till den så man fick lov att springa genom skogen för att komma in till den. Blev lite styrka efter rullskidorna.

Onsdagen började med tröskelintervaller RF på samma bana som vi körde racet på. Låg och körde tillsammans med Jimmie Johnsson. Blev ett bra pass. På eftermiddagen var det några som sprang men jag valde att gå skidgång istället.

Torsdagen blev det långtur löp på fm. Jag sprang ett varv på fjället tillsammans med Patrik Karlsson och Jimmie. Blev en fin tur via Lindvallen-Hemfjällstangen-Vålbrändan. Lyckades dock dra på mig skapliga skavsår på hälarna och lite öma knän. Eftermiddagen bjöd på ett lugnt RK pass. Jag körde från Fulunäs via Stöten och fjällvägen tillbaks till Högfjället.

Fredagen började med löpintervaller upp emot fjället. Hade dock känt redan på morgonen att knäna inte var i bästa slag så jag fick lov att avbryta intervallerna och ta mig lugnt neröver igen. Dock är det inte löparknäet som spökar utan det är nog bara lite mycket löpning under veckan som känns. Blir nog bra bara jag tar det lite lugnt med löpningen någon dag. Efter passet blev det hemfärd till Mora och sen blev det en paddeltur tillsammans med Leijon på eftermiddagen.

Till helgen blir det hemmaläger i Mora tillsammans med juniorerna. Känner mig fortfarande rätt pigg i kroppen men får väl ta det lite lugnt med knäna så dom piggnar till igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0