39km K Sörskog

Blev en lite strulig kväll igår eftersom jag lyckades elda upp en popcornpåse i micron. Hade den inte inne alls särskilt länge utan måste varit nå aluminum eller skit i den. Tyckte det började lukta lite konstigt och gick bort och kollade till den innan tiden gått ut. Det var bara aska kvar av det som skulle varit popcorn. Hela köket var i vart fall rökfyllt och micron vara bara att kasta ut. Fick sedan sova med öppna fönster i lägenheten eftersom doften inte var så härlig. Blev lite kyligt på morgonkvisten. Har torkat hela lägenheten ett antal gånger nu så nu luktar det bättre igen. Kommer förhoppningsvis ge sig helt om några dagar ;).

Idag var det dags för avslutningen på våran Electric Light Cup. 50km var det tänkt från början men blev nerkortat till 39km. Var hårt och isigt på morgonen så jag beslutade mig för att staka, vilket var ett väldigt dåligt beslut. Stavfästet i Sörskog var nämligen inte det bästa och jag fick lov att släppa en hel del uppför redan på första varvet. Men jag försökte kriga på så gott det gick. Men stavfästet blev bara sämre och sämre och på sista varvet var det helt hopplöst. Jädrans så trött jag blev. För att inte alla skulle få vänta för länge på mig så genade jag t.o.m lite på den sista kilometern. Men jag kom tillslut tillbaks till stadion och kunde få i mig lite välförtjänta pannkakor och en tub chokladsås. Tror det var Kalle Gräfnings som plockade hem dagens lopp men jag är inte helt säker på det. Nu blir det lite mer sanering av lägenheten och sen lite sömn innan vi drar vidare på bankett och prisutdelning ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0