15km K i Boden

Kändes bra igår när jag testade skidor och körde på lite A2. Räknade kallt med att gå in åtminstone topp 10 på dagens race med tanke på att så många av toppåkarna i Sverige var borta på andra uppdrag. Så blev det inte och jag är GRYMT besviken med min insats. Har inget riktigt svar på vad som händer.

Öppnade loppet ganska hårt för att vara med direkt ifrån början. Försökte att åka stort och inte förivra mig i åkningen. Det höll i ca 2 varv. Kände då att det skulle bli en tuff dag. Armarna tappade trycket och tiden bara rann iväg. Blev en 17:e plats i mål som uppgraderades till en 15:e plats efter lite diskningar. Jag har inte sett några klipp från hur de som blev diskade åkte. Men jag tycker det är bra att dom vågar göra lite diskningar så att den klassiska distansen får fortsätta vara just klassisk.

Jag kan glädjas med de övriga Moraåkarna idag. Vi gjorde en bra laginsats. David slog till med en 4:e plats. Jocke fick ordning på den klassiska åkningen och gled in på en 11:e plats. Jag blev som sagt 15:e och Solin 16:e man. Gufen slutade någonstans runt 20:e plats. Calle blev diskad men var 19:e innan det. På damsidan blev Eva 4:a och Sofia 5:a.

Imorgon är det sprint i den fria stilen som gäller. Vi får ta nya tag då. Kanske kan man ta sig vidare till kvartsfinal om man lyckas riktigt bra.


Kommentarer
Postat av: Emma F

Hoppas du hittar känslan och farten snart. Lycka till imorgon!

2009-12-12 @ 20:31:09
Postat av: Anders Carlsson

Tufft för dig just nu. Men det måste släppa snart. Lycka till i morgon.

2009-12-13 @ 00:18:41
URL: http://anderscarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0