Tagit det lite piano ett tag

Tog det extremt lugnt hela förra veckan. Sen jag kom hem ifrån Finland blev det ett distanspass, två hockeymatcher och ett kortare styrkepass innan Morapinglan. Tror det har varit nyttigt att vila upp kroppen lite eftersom säsongen inte gått alls som jag velat hittils. Började ju bra i Orsa men efter det har det bara varit utför trots att det känts rätt bra på träningarna. Nu är det riktigt kallt i Mora så jag tar det lite lugnt ett par dagar till innan jag ska börja knalla igång med träningen igen. Kör nog Grängesbergsbergsloppet nästa helg för att få en tävling till innan cupen i Åsarna. Tävling är trots allt bra träning.

Igår kördes Morapinglan. Lite småkallt och inte så mycket snö, som vanligt, de senaste åren. Eftersom jag inte kört någon fart på en vecka hade jag inga förhoppningar alls om att det skulle gå bra. Dessutom en teknisk bana med mycket svängar och branta backar. Inte riktigt min favorit. Men en bra bana för att vara Hemus. Finns inte så mycket "bra" backar att tillgå där. Skulle startat med Tobbe Fredriksson. Men tyvärr kom inte han till start så jag fick göra mitt eget race. Gick mig rätt stum i de branta backarna. Men kunde åka in på en 8:e plats efter ett hyggligt race iaf. Långt ifrån toppform men ändock godkänt för tillfället. Daniel Richardsson var outstanding och vann stort före Marren.

Resultat från Pinglan


Precis tagit en viktig seger genom att runda Oscar :).

Kommentarer
Postat av: Robinjo

Önskar dig all lycka framöver Lasse! Låter smart att ta det lugnt och få tillbaka lite överskott! Ta hand om dig och ha ett riktigt gott nytt 2010! mvh Robin

2009-12-31 @ 11:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0