In China

Varit fullt upp sedan vi kom ner till Kina så jag har inte haft tid eller ork att uppdatera bloggen på ett tag. Spännande land här nere. Händer massa konstigheter varje dag. Alla människor är väldigt vänliga men kommunikationsproblemen blir dryga i längden. Det finns ett antal studenter på varje hotel och arena som kan lite engelska och dessa måste man hämta stup i kvarten för att lösa enkla problem. Allting tar väldigt lång tid eftersom en enkel fråga måste bollas runt till 10 olika instanser innan man kan nå ett svar. Vi är dessutom inspärrade på området med massor av vakter som patrullerar skogar och vägar runt hela området. Idag var vi ner till själva Yabuli stad en sväng och det tog ett bra tag innan vi lyckades få till den resan. På vägen ner passerade vi en starkt bemannad spärr av militärer. När vi skulle hem tvingades vi stanna i spärren och gå igenom security check. Det är med andra ord rigorös säkerhet kring arrangemanget. Själv känner jag mig rätt pigg men har börjat känna av bihållorna lite nu på slutet. Jag hjälper vallachef Eskelund i vallaboden och det är fullt upp. Snön är väldigt speciell här nere. Första dagen var det -25 och snöade. Det var det kärvaste jag någonsin upplevt. Dom andra dagarna har det varit något bättre och jag tycker det verkar som åkarna har vant sig vid de kärva förhållandena och varit nöjda med skidorna. Resultaten har också blivit bra på slutet och utan all otur hade vi nog haft ett par medaljer vid det här laget. Hade varit ruskigt kul att vara med och tävla då jag tycker banorna skulle passat mig perfekt. Men det är kul att vara med vid sidan om också. Bilderna och utförligare rapport blir nog när jag kommit hem.

Kommentarer
Postat av: Emil Öberg

Hejdu!

har missat din blogg på sistone o gick in o kollade nyss. trodde jag skulle få se guldmeldaljer och feta bling blings som skulle pryda din kropp, men inte! likta alla andra beklagar jag sjukdomen o hoppas på en snabb återhämtning. kommer ihåg själv när jag fick lunghinflammation innan JSM i jönköping för några år sedan. var inte kul alls o formen efter att ha vilat en månad sög ju totalt. men SM har ju gått bra för dig vilket jag hoppas ger motivation och mersmak för att tävla i slutet av denna säsong men även för nästa säsong.

ha re bäst

2009-02-27 @ 15:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0