Järnaspelen

Åkte till Järnaspelen med förhoppning om att få en bra genomkörare. Jag, Rikard, Niklas och farsan gled ner i Tiguanen och allt kändes bra så långt. Väl på plats får man veta att loppet är ändrat. Det på förhand bestämda 3x5km på en fin bana har nu blivit utbytt emot 6x1,5km på en bana som innehåller en backe. Det är lika för alla, bara att gilla läget. Ut och testar banan. Redan efter att första klassen har åkt var allt bara socker uppför backen. Svårt att få fäste eftersom snön bara rullade. Alternativet är helt klart att staka men det var mjukt och dåligt stavfäste också. Efter att jag testat ett varv utan fäste inser jag att inte jag kommer orka åka utan fäste. Bestämmer mig för att köra med fäste. Alla utom Jimmie Johnsson åkte med fäste. Redan på första varvet var det bökigt uppför backen. Inte blev det bättre av att juniorklasserna snurrade samtidigt och man fick lov att runda folk till höger och vänster. Hemskt trist att åka när det blir ett sådant här lopp. Går riktigt dåligt för mig. Tappar loppet totalt på slutet och blir 6:a, slagen med 52sek av Niklas Karlsson som vann. Jimmie var tvåa några sekunder efter och Rikard slutade 3:a. Hade jag hållit ihop loppet lite på slutet så hade jag varit fyra men nu passerade Pär Jonsson och Jens Eriksson mig på sista varvet. Skit samma bara att glömma och blicka frammåt.

Kommentarer
Postat av: joakim engström

ja, javisst! Har joggat lite nu. Är trött;) Får väl se om jag är skaplig när jag vaknar imorgon. Kör hårt annars!

2009-01-17 @ 19:04:19
URL: http://www.joakimengstrom.se
Postat av: Ingrid Vikman

Grattis på födelsedagen!!

2009-01-18 @ 13:02:15
URL: http://followdirgni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0