Sprint SM

Idag kördes SM sprinten på en lång och tuff bana här i Sundsvall. Bästa möjliga för mig som är seg i vanliga fall. Kvalet gick ok. Höll på att ramla i första kurvan men redde ut det utan problem. Var stum på slutet men krigade på de sista metrarna och gick in på en delad 15:e plats. I kvarten fick jag möta bl.a Robin Bryntesson och Peter Larsson som kört 7sek snabbare än mig i prologen. Missade starten helt, som vanligt. Men när jag väl kom igång lyckades jag gå förbi alla och var först ner för backen. Sen var det bara att grisa på uppför. Rejält stum på slutet men slutade trea i heatet efter en hård duell med Johan Edin. Båda jag och Johan klarade oss vidare på tid till semifinal. Skönt att dom äntligen kör med det systemet i Sverige. I semin fick jag möta hårt motstånd och var sist nere i backen. Hängde med skapligt upp över de första backarna men kände att det var kört och la av lite på slutet. Bara att ladda för B-finalen. Fick en hyfsad start från mitt ytterspår och var först nerför backen igen. Stumnade ännu en gång rejält på slutet och körde in som fyra. Blev alltså en tiondeplats i slutändan vilket jag får vara mycket nöjd med.

Imorgon är det dags för sista racet här uppe i Sundsvall, 15km fritt. Bara att försöka ladda om inför det. Blir nog ett tufft race det med. Fin, hård utslagsgivande bana.

Kommentarer
Postat av: Sadde

Blire en trippel topp-10 placeringar är jag som bjuder på en Löwenbrau nästa gång vi ses!

2009-01-31 @ 22:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0