Seger i St. Olavsloppet

Ja nu är man hemma i Mora igen efter några dagars löpande emellan Östersund och Trondheim. Team mähler/engcon avgick med segern i motionsklassen och vi var även ca 7 min snabbare än bästa tävlingslag.

Min första insats blev sträcka sju på onsdagen då jag sprang emellan Mörsil och Järpen, 11.6 km. Samma sträcka som jag inledde med i fjol. Jag var dock ganska seg i benen sedan Järpesboloppet så jag hade en minut sämre tid i år. Inte alls nöjd med min insats. Men laget lyckades vinna dagen totalt.
Andra dagen vilade jag ifrån tävlandet och jag, Micke O och Markus L körde ett rullskidpass på fm. istället och sen blev det lite jogg och rehabilitering på kvällen.
Tredje dagen var det dags att göra en insats igen då jag fick springa sträcka tre emellan Vatterholmen och Inndal, 7.3km. Kändes betydligt bättre denna distans och jag hade näst bästa tid av alla löparna. Totalt vann vi med några sekunder.
Fjärde och sista dagen sprang jag sträcka fem emellan Steinvikholmen och Framnes, 7.0 km. Var en ganska tuff sträckning med en hel del stigning på grusvägar. Hade återigen näst bästa tid och var rätt nöjd med min insats. Återigen så blev det en dagsseger för oss och vi vann alltså även totalt.

Var en riktigt trevlig vecka på St. Olavsloppet som avslutades med en trevlig kväll i Östersund. Passade även på att köra ett stakintervallpass på rullskidbanan innan färden bar neröver landet igen.

Kommentarer
Postat av: Joakim Engström

King! Bra löpt!

2009-07-14 @ 22:10:16
URL: http://www.joakimengstrom.se
Postat av: Anders Carlsson

Gratulerar!

2009-07-19 @ 14:16:19
URL: http://anderscarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0