Cykelbrännan på plats.

Nu har vi hunnit med två cykeldagar nere på Mallorca. Igår var det +25 grader och strålande sol hela dagen. Vilket resulterade i en ordentlig cykelbränna. Idag var det fortfarande varmt men lite molnigt så brännan höll sig konstant. Det är ruskigt fin terräng här nere. Många fina stigningar att köra om. Vem som har poängtröjan har jag ingen koll på men jag tror att det är jämt mellan Tynell och Östberg. Mina ben är inte så pigga som dom skulle kunna vara. Men man hänger med hyfsat i stigningarna. Dock har jag ruskigt svårt när det blir rejäla fartändringar. Kroppen känns ändå ganska fräsch. Ca 25 mil har vi rullat på två dagar. Vi bor på ett riktigt pensionärshotell så det är lugnt om nätterna. Efter middag har dom lite styrdans och igår avslutades kvällen med bingo. Skönt att man har möjlighet att sova. För kroppen får känna på lite under dagarna. Eftermiddagarna spenderas på stranden där vi solar och spelar Brink. Östberg har vunnit de flesta. Rutinerad som han är så kan han alla tjuvknep för att sätta dit oss andra.


Fortfarande kaxig innan vi kört upp ifrån Port de Valldemossa

Kommentarer
Postat av: jerkan

Låter som det inte går någon nöd på er...

Kan du inte bjuda på ett smakprov av cykelbrännan!

Kör hårt!

2009-05-11 @ 11:12:27
Postat av: Emma

jag vill också vara på Mallis. men jag vill inte cykla.. :/

2009-05-12 @ 20:51:08
URL: http://emmawii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0