Tillbaks på barmarken

Hemma igen efter lägret i Bruksvallarna. Blev ett riktigt bra läger för min del. Träningen gick som jag tänkt mig och förhållandena var bra under hela lägret. På fredagen körde vi ett träningsrace uppe på fjället. Kändes rätt bra i kroppen men skidorna var inte de bästa den dagen, så jag blev rätt långt efter. Överlag blev det ett ganska tufft läger med en hel del mängd men även många fartpass.

 

Kände mig lite småsliten inför gårdagens dalapremiär i Orsa. Som jag befarade på förhand så var det stakning som gällde. Inte riktigt min favorit men det har känts allt bättre i det under sommaren. Jag tror att jag kan tacka paddlandet för det. Hade en ledning på två sekunder efter första varvet som jag sedan höll fram tills det femte varvet. Var hela tiden riktigt tätt, framförallt emot Marren som gjorde ett riktigt bra lopp. Ut på det sista varvet var det Rikard som gått upp i ledning och jag var några sekunder bakom honom. Gjorde ingen riktigt bra forcering på slutet utan kom i mål på en fjärdeplats. Fem sekunder efter Rikard som vann. Andraplatsen delades av Marren och D. Tynell. Dom var tre sekunder före mig. Så det var riktigt tätt i toppen. Synd att man inte kunde plocka hem säsongens första seger. Men det var ändå en bra start på säsongen. Avslutade sedan veckan med badminton och styrka. Kände mig piggare än väntat i överkroppen.

 

Idag blir det en vilodag för att ladda om batterierna inför nästa helg då vi kör tävlingar i Bruksvallarna. Klassisk sprint på lördagen och 15km F på söndagen. Blir hårda och tuffa tävlingar och förhoppningsvis så är man i bra slag. Vi åker upp till Bruksvallarna igen på torsdag så fram till dess blir det barmarksträning hemma i Falun.

 

Resultat från Dalapremiären


Kommentarer
Postat av: Hammer

Var nog mina psykningar innan start som skrämde iväg dig i högsta fart i spåret :P

2009-11-09 @ 12:34:46
Postat av: Anders Carlsson

Lycka till i helgen!

2009-11-13 @ 10:21:42
URL: http://anderscarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0