Hänt i veckan

Började veckan med en ordentlig träningdag tillsammans med Jocke här i Mora. Ett längre rullskidpass på fm. på en för mig delvis ny runda och sen blev det premiär på Jockes favorit Gösta Larsson banan på em. Det var ordentligt blött i markerna så det blev ingen rekordtid direkt men ändå ett personrekord för mig eftersom det var första gången jag sprang den sen den nya bron kom upp. Passade även på att hälsa på Marren för att göda upp honom lite så han snart kommer igång igen. Han verkade pigg när vi var där så snart får man börja se upp för honom i tävlingsspåren igen!

Igår blev det en paddeltur på fm. Det var länge sedan. Siljan bjöd på ordentligt med motvind. Men det kändes bra och var roligt att paddla. Tog en sväng upp emot Sundsbron och sedan hemöver igen. Rundade av med lite styrka. På eftermiddagen var jag med på orienterarnas träning på löparbanan. Var dock bara jag och en D14 tjej med. Lite klent av de övriga. Dom kanske inte vågade eftersom det var 3000m som stod på programmet. Var lite småblåsigt men inte alls så farligt. Jag hade dock ingen förhoppning på tid och körde därför bara på känn. Rullade in på 9.14. Vilket kanske inte är så mycket att hänga i granen. Var lite småseg igenom hela loppet och kilometrarna gick långsammare och långsammare.

Idag blev det ett styrkepass på förmiddagen. Sen på eftermiddagen så var det dags att göra upp i Medel-KM. Bommade galet mycket på två kontroller. Men resten av banan gick lite stabilare så jag lyckades spöa Jocke. Ser ut som det här kommer vara ända ol-tävlingen vi möts på i år så jag kommer nog fortsätta vara regerande Champ inom den grenen ett år till :). Att vi sedan troligen blev sist och näst sist spelar mindre roll.

Till helgen var det tänkt att jag skulle köra multisport i Stockholm, STAR. Men Niklas har haft lite förkylningstendenser i veckan så därför väljer vi att avstå. Verkar vettigt. 10h med paddling, simning, cykling och löpning med start kl 03.00 på morgonen kan slita lite. Jag har lite andra alternativ på tävlingar i helgen ändå. Vi får se vad det blir i slutändan.

Kommentarer
Postat av: Anders Carlsson

Snacka om att du varierar din träning. Finns det nåt du inte håller på med? :-)

2009-09-03 @ 07:51:14
URL: http://anderscarlsson.blogg.se/
Postat av: Lars

Hehe, nej träning är kul så då får man testa på så mycket som möjligt ;)

2009-09-03 @ 15:03:53
Postat av: Joakim Engström

tur

2009-09-03 @ 21:48:11
URL: http://www.joakimengstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0