I Vålådalen på läger

Blev inbjuden till att följa med U-laget på läger i Vålådalen, så just nu befinner jag mig där uppe. Lägret har inriktning på fart. Jag har aldrig tidigare testat på att köra en fartvecka. Men hittills har det känts bra. Vi samlades i lördags men började lägret på söndagen med ett staktest uppför. Det kändes bra för min del. Har tidigare haft problem med just stakning uppför. Men det har funkat allt bättre. På eftermiddagen blev det ett styrke och spänstpass. På måndagen var det skidgång vid Åreskutan på förmiddagen och på eftermiddagen körde vi ett sprintpass. Igår vart det bara ett lugnt, lite längre löppass på fjället. Idag var det stakintervaller av olika karaktär på fm. och nu på eftermiddagen så har vi gått skidgång. Imorgon är det dubbelpass fart igen innan lägret avslutas på fredag med ett lugnare pass. Jag har tänkt åka ner till Torsby och köra ett par lugna pass i tunneln men även springa Tjurruset i Karlstad till helgen. Klubben är där nere på ett läger som egentligen börjar imorgon. Jag ansluter alltså lite senare till dem. Blir första gången på snö för mig den här säsongen.


Kommentarer
Postat av: Anders Carlsson

Grattis till andraplatsen i Tjurruset!

2009-09-20 @ 19:18:53
URL: http://anderscarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0