Tour de Falun: Etapp4

Började dagen med att vi var ett gäng som drog ut och cyklade ett pass. Jag hade ingen racer här så jag körde MTB istället. Gick bra det också. Lugnt och fint till en början. Men sen blev det lite spurtande emot ortsskyltarna på andra halvan av passet. Lyckades plocka med mig ett par spurtsegrar trots att jag körde MTB. Det var ett skoj pass och vädret var strålande om än lite kylslaget till en början.

Efter lunch och vila var det dags för den fjärde och sista etappen på Tour de Falun. Klassiskt jaktstart stod på programmet. Efter mina insatser tidigare i touren så gick jag ut som tvåa, 25 sek efter Håkan Löfström som ledde. Bakom mig hade jag 25 sek ner till Rikard Tynell. Dagens etapp började med lite ganska platt åkning innan det bar iväg upp emot Skuggarvet. Efter materialvården igår så trodde jag att det skulle gå bra idag. Men redan på den första biten så lyckades jag tappa en mutter var på bägge mina skidor. Detta resulterade i att spärren snurrade runt och jag hade helt enkelt inget fäste. Blev till att staka hela vägen för min del. Som tur var blev det inte så långa branta backar utan det gick att hålla i åkningen ganska bra ändå. Tappade en hel del tid på Håkan men lyckades hålla undan för de som jagade bakifrån och kunda gå i mål på en andraplats totalt. Tynell blev trea strax för Brindbergs. Riktigt fint arrangemang så här på hösten i Falun. Stort tack till Rikard Tynell med familj som hjälper till och anordnar det här för oss.

Grattis till grabbarna på Rullskid-VM som tog brons idag på stafetten!

Kommentarer
Postat av: Anders Carlsson

Och grattis till dig också!

2009-09-11 @ 07:40:11
URL: http://anderscarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0