Snudd på seger i Zinkgruvan

Blev en riktigt härlig helg för mig i Zinkgruvan. Formen har ju verkligen känts på uppgående på slutet och nu i helgen fick jag ut det i åkningen också. Riktigt skönt då säsongen tidigare inte gått alls som jag tänkt mig. Vi hade dessutom riktigt grymma skidor hela helgen.

Igår kördes 10km K på en ganska lättåkt bana. Men det var lite löst och rätt svårt att få fäste. Stod mestadels utanför spåren och stakade. Öppnade, som jag upplever det, snabbt men kontrollerat. Jag startade ganska tidigt i fältet eftersom jag halkat ur den seedade gruppen. Det kan vara rätt skönt då man hela tiden får positiva tider. Var i ledningen vid varje ställe jag passerade men hade ingen riktigt koll på hur långt det skulle räcka. Kände mig lite seg sedan lördagens tuffa sprint. Men det var lika för alla i toppen. Seedade fältet började starta precis när jag varvade. Så det var många bra åkare kvar efter mig. Jag tyckte att det kändes som jag tappade mycket på det andra varvet. Men det visade sig att jag höll ganska bra ändå. Hade ledningen med 3sek i varvningen före Niklas Colliander och med Jens Eriksson på en tredjeplats 6sek efter. Åkare efter åkare kom i mål och till sist var det bara Jens som skulle kunna hota mig. Hörde via speakern att jag hade 4sek ledning med 500m kvar. Men Jens gjorde ett riktigt bra upplopp och lyckades slå mig med 0.2sek. Snubblande nära en seger alltså. Men jag är väldigt nöjd med en andraplats.

Lördagens tredjeplats och söndagens andraplats tog mig upp på en slutlig fjärdeplats i Sverige Cupen. En härlig överraskning. Söndagens lopp var även Svealandsmästerskap så det blev en andraplats i det också. Riktigt bra resultat för klubben överlag igen då vi fick in 5 åkare bland de 15 bästa.

Kommentarer
Postat av: Emil Jönsson

Kanoon avslutning! härligt

2010-02-15 @ 22:55:00
URL: http://www.emiljonsson.se
Postat av: Linpina

Kul att du får utdelning för allt slit!

2010-02-16 @ 01:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0