Värmdöloppet

Efter Ica-loppet så blev det en snabb avresa ner till Mora igen. Passade på att äta lite middag och packa om innan jag fortsatte ner till Stockholm. Tyckte det var bäst att åka ner på lördagen så man slapp chansa och åka tidigt på morgonen. Kom ner i lagom tid så jag fick en hel natts sömn på brandstationen i Solna. Efter frukost hos Anders Eriksson så åkte vi ut till Gustavsberg där tävlingen skulle avverkas. Jag hade på förhand nästan bestämt att jag skulle staka då vi skulle köra fyra varv på en golfbana med ca 80m stigning per varv. Men när jag kom dit så fick jag höra att det var väldigt mjukt och dåligt stavfäste. Så jag valde att köra med fäste istället. Ett mycket bra val så här i efterhand.

I starten så var det några som spurtade på en aning och jag var kanske tionde man ut. Men redan efter 500m så var jag uppe i tät och hade fått en liten lucka. Fortsatte i mitt eget tempo utan att förhasta mig och luckan växte bara. Då och då mötte jag dom övriga i kringelkrokarna på golfbanan men redan efter det första lite kortare varvet så hade jag en betryggande ledning. Sen såg jag inte till dom efterföljande nått mer. På slutet av det andra varvet började jag varva åkare. Det var lite roligt att kryssa som en galning och springa utanför spåret ibland. Blev lite trångt några gånger så jag hoppas jag inte fällde några övriga tävlande. Tredje och fjärde varvet åkte jag om åkare hela tiden. Skulle tro att jag varvade 90% av fältet minst en gång ;). Blev en solklar seger med dryga 7min utan att förta mig allt för mycket.

Kroppen kändes riktigt bra idag också och även nu efter känner jag mig inte så sliten. Ska ta det lite lugnt nu ändå för att ladda om inför cupavslutningen i Zinkgruvan till helgen. Arrangemanget i Sthlm var riktigt trevligt. Många som hejade på mig både bland publik och åkare. Spåren höll förvånansvärt bra trots att det var lite löst och över 700 startande. Kul att se det skidintresse som finns där nere! Tack Anders för den perfekta servicen!

Resultat

Kommentarer
Postat av: Anders Suther

Grattis Lars,



Och det var ju tur att inte släkten va' me' :) då hade det blivit en fight... kanske...ett par meter...



Lilla Karin Suther som nu är sex och ett halvt har blivit riktigt duktig på skidorna som hon fick av farfar Sven i julklapp. Kanske ett ämne för framtiden...



Lyckan kommer med kamp o slit.

Lycka till framöver...



Önskar Anders, Lil, Karin o Jarras



2010-02-13 @ 20:51:04
Postat av: Lars

Tack så mycket!



Verkligen roligt att ni följer mig och att jag får höra att det finns fler i släkten som vill ta efter :)

2010-02-13 @ 22:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0