SM - 15km F

Sista loppet på SM blev väl lite något av en plump för min del. Hade inte alls några pigga ben och syran satt sig rejält i benen tidigt i loppet. Startade 30sek före Hellner och det körde han in på det första varvet, trots att han bröt staven. Sen parkerade han mig direkt som den branta stigningen började. Synd att man inte har en riktig toppendag när man får en sådan möjlighet. Fortsatte att tappa mark och sista varvet var riktigt dåligt. Det räckte till en 23:e plats.

Överlag så är jag ganska nöjd med mitt SM. Det har varit lite av en strulig säsong så två 12:e platser och en 23:e plats får vara ok. Naturligtvis vill man alltid vara bättre än så men det kändes ändå som ett steg i rätt riktning. Annars var arrangemanget toppen. Bra banor och mycket publik. Ett sådant SM är trevligt!

Kommentarer
Postat av: Anders Carlsson

Såg dig i sprinten och det såg ju riktigt bra ut. Lycka till i fortsättningen? Vad blir det härnäst?

2010-01-27 @ 08:51:42
URL: http://anderscarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0