Svåråkt Grängesbergslopp

Dagens Grängesbergslopp över 10km klassiskt blev en svåråkt historia. Stavarna gick ner ett par decimeter när man stakade och i uppförsbackarna så spann det mest. Lika för alla såklart. Men det är inte så inspirerande att åka när man bara åker saktare om man försöker ta i mer. Inget topprace för mig och lagomt seg i kroppen. Allt enligt plan, hoppas jag, för nu är det dags att börja hitta formen inför SM. Redan till helgen blir det Skandinavisk Cup i Åsarna och jag hoppas att kroppen blivit något piggare tills dess. Åsarna brukar bjuda på fina förhållanden och tuffa banor. Perfekt om man är pigg men desto tuffare om man inte är det. Dagens race vanns av Stefan Sunnerberg strax för Jocke och Pär Jonsson. För min del blev det en sjätteplats 33 sekunder efter.

Resultat

Kommentarer
Postat av: Hammer

Skido-trugor?

2010-01-04 @ 18:48:17
URL: http://indiepop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0