Inför Stafettvasan

Var ett bra tag sen jag skrev nu. Men jag har inte legat på latsidan för den delen. Har haft fullt upp helt enkelt :). Sedan äventyret i Norge har jag hunnit med en hel del träning och två träningstävlingar. Den första var en klassisk masstart över 10km som kördes förra veckan på Lugnet. Den vann jag med 14sek före Jocke. Hade en riktigt bra känsla i kroppen det loppet då jag kunde gå på hårt utan att bli stum. Sen körde vi även en tävling i tisdags i Bergebo, ca 10km fristil med eliminering. Jag låg med i täten hela racet så jag fick köra ända till mål. Var lite osäker på hur formen var men det kändes bra under racet. Var lite trångt och ryckigt men jag blev 2:a efter att ha förlorat spurten emot Calle Halfvarsson.

För tillfället befinner jag mig i Mora för att i morgon ska jag åka Stafettvasan för Team Fiskarhedenvillan. Det blir en sista finslipning inför Vasan. Jag kör den 24km långa startsträckan. Ska bli riktigt skoj. Det är en sträcka som man inte åker allt för ofta så det känns bra att få känna på den inför söndagen. Jag kommer växla över till Marren. Sedan följer i ordning David Frisk, Niklas Karlsson och Jocke. Vi siktar på att det ska bära ända fram till seger!

Kommentarer
Postat av: Anders Carlsson

Lycka till i stafetten Lars!

2010-03-05 @ 06:44:06
URL: http://anderscarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0