Sm stafett

Nu har stafetten avgjorts här uppe i Skellefteå och det blev en lite snopen fjärdeplats för oss.

Jocke slet på på den första sträckan och växlade som sjua, 47sek ifrån ensamt ledande Umeå.

Rikard gjorde en grym andrasträcka och förde upp oss i delad ledning tillsammans med Falun-Borlänge. 30sek före Åsarna som gick ut tillsammans med Stockvik.

Jag förstod direkt att det låg på min lott att köra för oss där framme. Öppnade hyfsat för att försöka skaka av mig Mikael Östberg. Men han hängde i väldigt bra. Försökte få honom att hjälpa mig att dra men det var han inte intresserad utav. Tog det lite lugnare på slutet av varvet och väntade på att Åsarna och Stockvik skulle ansluta. Det gjorde dom nere i varvning. Ut på andra varvet skruvades tempot upp en aning och emot slutet av första stigningen så stack Johan Olsson för Åsarna. Det sprack upp och alla blev ensamma. Jag kämpade på på en tredjeplats men fick aldrig någon riktigt stor lucka bak till Östberg. In emot stadion så var jag chanslös när han rundade mig och jag fick lov att glida in på en bitter fjärdeplats.

Nåväl allt går inte som man vill jämt. Idag hade inte jag min allra bästa dag och då blir det tufft att kriga om medaljerna. Bara att bryta ihop och komma igen. Damerna tog ju hem guldet så vi får kanske smaka lite tårta ändå. Imorgon blir det en lite lugnare dag. Ska väl ut och lufta kroppen lite på skidorna men sen blir det till att ladda om inför söndagens femmil.

Resultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0