Mallorca och träningsgrupp

Hemma i Falun igen efter att ha farit runt ett tag. Lägret på Mallorca blev toppen! Nästan 30h cykel i fin terräng med många plockade höjdmetrar. Vädret var bra för träning. Lite molnigt de flesta dagarna men ändå en temperatur kring 20-25 grader. Inget regn på något pass. Benen kändes sådär. Blir lätt stum när det går på för hårt uppför men det kanske man ska bli också ;). En riktigt bra start på den nya säsongen.

Inte blev det sämre av att Lars Selin ringde upp mig och erbjöd mig en plats i det nya U-laget, Team 2014, när jag hade kommit hem. Riktigt skoj att få chansen i en av landslagets träningsgrupper. Ett riktigt bra gäng med vassa åkare ser det dessutom ut att bli så jag hoppas vi kan sporra varandra hårt på lägren och höja nivån ett par snäpp tills nästa säsong. Säsongsplanen måste dock revideras nu när det blir lite nya läger att ta hänsyn till. Angenäma bekymmer ;). Kommer bli dåligt med tid över till multisport så vi får se om det blir några sådana tävlingar i sommar. Första lägret med laget blir 28:e Maj i Sveg och det krockar med det som skulle blivit min första multi för säsongen.

Till helgen åker jag ner till Göteborg och hjälper Polar på mässan. Hade tänkt springa Göteborgsvarvet först men känner att benen inte är i form för 21km asfalt så det får bli ett annat år. Sprang en löptävling i torsdags och benen svarade inte riktigt så bra. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag hade 33h cykel i benen sedan senaste löpsteget. Blev en andraplats på tävlingen 38sek efter Clas Björling och 5sek för Jocke.

Kan tipsa om att Polarjakten besöker Falun imorgon. Passa på att ta chansen att hitta ett värdebevis för en RS800CX.


Kommentarer
Postat av: Per

Tack för en spännande polarjakt idag. Var tyvärr för sen dit tydligen och letade efter att den var borta. Är nyfiken var du hade gömt "skatten"

2010-05-17 @ 12:33:55
Postat av: Robinjo

Hej Lars! Grattis till landslagsplatsen! Kul, välförtjänt och klokt att ta med dig!!

2010-05-17 @ 21:56:26
Postat av: Lars

@Per: Skatten var gömd i anslutning till en slogbod som finns efter ca 5km på Gröna Milen. Det är mig veterligen den högsta punkten på motionsspåren.



@Robin: Tackar! Ska bli kul och spännande.

2010-05-27 @ 17:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0