Krasch i Alliansloppet

Blev som jag befarade riktigt halt på Alliansloppet när det började regna och var rätt läskigt att ligga i klungan. In emot första rondellen efter ca 20km så kom folk in med alldeles för hög fart och det blev en krasch. Jag låg ganska långt bak i klungan så det var bara att invänta vurpan. Klarade mig dock bra med enbart lite skrubbsår men tappade täten. Fick jobba max ner emot varvningen och kom ikapp dom lagom tills rycket uppför första backen kom. Fick ingen riktig tätkontakt utan kom i en grupp som låg ca 100m bakom tätklungan i ca 15km innan jag tappade greppet i en kurva och fick lov att släppa även den gruppen. Sen åkte jag själv de sista 11km ner emot mål. Blev en 13:e plats efter att två stycken ifrån en bakomvarande klunga spurtat ner mig de sista 20m in emot mål.

Nu befinner jag mig i Östersund på fartvecka tillsammans med teamet. Har känts lite upp och ner de första fyra passen. Imorgon väntar en vilodag innan vi kör på med ytterliggare tre fartpass. Rätt skönt att väcka kroppen med en hel del fart. Börjar ju att dra ihop sig emot säsong.

Kommentarer
Postat av: Anders Carlsson

Du vet väl att det ingår att stå på benen när man tävlar? Känns som du vurpat förr...:-)



Men jag tror stenhårt på dig i vinter. Träna på!

2010-09-02 @ 07:43:07
URL: http://anderscarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0