TjurRuset

Traditionsenligt så åkte vi med klubben på läger till Torsby lagomt till TjurRuset gick av stapeln i Karlstad. Igår var det första dagen på snö för min del. Körde skate med lite impulser. Det kändes helt ok. Skidorna kändes ju visserligen lite långa till en början men efter några varv hade dom krumpit och blivit normala.

Idag så körde vi ett lugnt pass i tunneln på förmiddagen innan vi begav oss ner till Karlstad för löpningen. Tävlingen började med en rejäl smäll så pass så man kände tryckvågen över startfältet. Marren drog iväg med Per Jacobsen och jag hängde efter tills jag tappade i skon i botten av ett dyhål efter ca 1.5km. Jag lyckades dock fiska upp den igen och kunde fortsätta racet. Fick rikta in mig på att ta tredjeplatsen och det lyckades jag också göra även om jag hade sällskap med den gamle elitlöparen Claes Nyberg stora delar av loppet. Var en skoj bana i år med en lagom mix av löpning och hinder. Ganska lång löptid även i år. Marren vann i suverän stil och bröt Jacobsens svit som obesegrad. Lagtävlingen tog vi som vanligt hand om.

Nu väntar ett kort, lugnt rullskidpass och sen blir det kvällen. Imorgon kör jag två pass här nere och sen vänder jag hem till Falun för att ta några dagar i skolan innan en längre period av läger väntar. Nästa helg drar jag återigen ner till Torsby med Team2015 för att sedan åka vidare till Toblach och efter det Ramsau. Sen är det tillbaks till Falun och tentamen som gäller :). Fullt upp alltså!

Resultat

Kommentarer
Postat av: Anders Carlsson

Det blir alltså inte Lidingöloppet för din del?

2010-09-19 @ 07:52:17
URL: http://anderscarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0